צפיות

בתום תקופת ההרשאה או עם סיומה ו/או ביטולו המוקדם של חוזה ההרשאה על הדייר חלה החובה להחזיר את הדירה כשהיא פנויה וחופשיה מכל אדם וחפץ, במצב טוב נקי ותקין, למעט בלאי הנובע משימוש רגיל וסביר. יש להזדכות על הדירה בהליך מסודר על מנת להקל על תהליך עזיבת המעונות. על כל דייר לבצע תהליך זיכוי מהדירה או החדר בזמן עזיבת המעונות או במעבר מדירה לדירה או במעבר מחדר לחדר בדירה (להלן: "דירה") . תהליך הזיכוי שונה במעט בהתאם לסוג הדירה שבה מתגוררים.  

במידה שהמגורים הם בדירת יחיד/זוג – יש לנקות את הדירה כולה. במידה והמגורים הם בדירת שותפים -  יש לנקות את החדר של הדייר ואת החלק היחסי בדירת שותפים.

איש צוות מטעם מִנהל מעונות הסטודנטים יבדוק את הדירה בנוכחות הדייר כאשר הוא  בדירה. את ניקיונה ותקינותה של הדירה לאחר שהדייר הוציא את חפציו, לאחר אישור איש הצוות והחזרת המפתחות של הדירה, הדייר יוחתם על טופס זיכוי הדירה.  דייר שלא יתאים מראש ובכתב את מועד העזיבה  - איש צוות מטעם מִנהל מעונות הסטודנטים יערוך את הבדיקה שלא בנוכחות הדייר ויקבע את מצב הדירה.

 

שלבי הזיכוי

יש לקבוע מראש עם מדריך המעונות את המועד שבו הוא יגיע לדירה על-מנת לבדוק את מצב הדירה. כמו כן יש לברר אתו (או במשרדי המעונות) מהו החלק המשותף בדירה שיש לנקותו לקראת הזיכוי במידה שהמגורים הם בדירת שותפים.

ביצוע הניקיון

ניקוי חלונות.

ניקוי אבק ממדפים, שולחנות, מגירות וכד'.

ניקוי דלת החדר (כולל הסרת מדבקות).

ניקוי מתגי חשמל.

שטיפה יסודית של החדר (כולל מתחת למיטה).

מטבח

לשטף את צלחת המיקרוגל מבפנים ומבחוץ.

לנגב את המיקרוגל חיצונית עם מגבת לחה – לדואג להוציא את כלל הפירורים.

לנגב ארונות חיצונית ופנימית. לוודא שלא נשאר דבר בארונות.

מקרר - לנגב את המקרר עם מטלית לחה (מומלץ עם חומר לשטיפת חלונות). חובה לנתק את המקרר מזרם החשמל. לאחר הניקיון וההפשרה יש להותירו פתוח. אין להשאיר בתוכו מצרכי מזון כולל בתא ההקפאה. אין לגרד את הקרח עם מכשיר חד!

לנקות שיש ע"י שימוש באקונומיקה, יש לפנות את כל הכלים מעל השיש ולאחר מכן לשטוף.

מקלחת ושירותים

לנקות את האסלה עם חומר "00 של סנו" (או תחליף איכותי אחר) תוך שימוש בכפפות ובמשנה זהירות.

לנגב את מושב האסלה עם מטלית לחה (מומלץ חומר לניקוי חלונות).

את הכיור לנקות היטב עם אקונומיקה.

יש להקפיד להשאיר את דלת המקלחון פתוח לאוורור.

את המקלחון עצמו יש לשטף היטב עם אקונומיקה כולל הדלתות.

ניקוי ארון הבגדים (כולל מגירות) וארגז המצעים.

 הוצאת כל הציוד האישי מהדירהאין להשאיר כלי אוכל ומצרכים בדירה.

  • החזרת ציוד מיוחד שהתקבל.
  • הזמנת מדריך המעונות לביקורת (כאמור לפי תאום) והחזרת המפתח (למדריך המעונות).
  • קבלת טופס הזיכוי.

 

הזמנת ביקורת מקדימה

מִנהל מעונות הסטודנטים ממליץ בחום כשבועיים לפני מועד העזיבה להזמין ביקורת מקדימה על מנת להימנע מחיובים מיותרים ביום העזיבה ולאפשר לדייר תהליך יציאה מהיר ויעיל. דיירים המעוניינים בכך יכולים לפנות מראש ובכתב עד 14 יום לפני מועד העזיבה המתוכנן לרכזות הסטודנטים ולבקש לבצע בדיקה מקדימה של הדירה. במהלך הבדיקה יעשה תהליך מקדים לתהליך מסירת הדירה (הדומה במהותו לתהליך מסירת הדירה) ויתקבל דו"ח מפורט על היקף הנזקים או התיקונים הנדרשים (אם בכלל).

לתשומת לבכם -  בכפוף לחוזה הרשאה, מִנהל מעונות הסטודנטים, ראשי לקיים ביקורת מקדימה מטעמו בכפוף לשיקול הדעת. 

 

מִנהל מעונות הסטודנטים ממליץ בחום לקיים ביקורת מקדימה למסירת דירה.

הערות חשובות

במידה והדירה תפונה כשהיא במצב שאינה בהתאם להוראות חוזה הרשאה או כדלקמן יחויב הדייר לשלם קנס בסך 1,000 ₪ בנוסף לכל פיצוי אחר עפ"י חוזה הרשאה או דין להם זכאי המרכז. כדי להימנע מקנס זה מומלץ בחום להזמין ביקורת מקדימה.

מפתחות – כל דייר בעת קליטתו למעונות מקבל צרור מפתחות הכולל מפתח לדירה ומפתח לתיבת הדואר עליו להחזיר בעת עזיבתו.  דייר אשר איבד את המפתח שלו לדירה או לא יחזיר כאמור את המפתח בעת עזיבתו יחויב בעבור הנפקת מפתח חדש.

אם לא יפנה הדייר את חפציו מהדירה ומכל חלק אחר של המעונות במועד שיהא עליו לעשות כן על פי חוזה הרשאה, יהיה רשאי המרכז לפנות מהדירה ומהמעונות חפצים אלה, לכל מקום שימצא לנכון, לפי שקול דעתו הבלעדי, והדייר מוותר מראש על כל טענה שעשויה להיות לו בשל כך. המרכז אינו מתחייב לאחסן ו/או לשמור חפצים אלו. בעבור כל עלות או הוצאה שיישא המרכז בגין פעולות אלו, לרבות אחסון, מתחייב הדייר לשפות את המרכז, תוך 7 ימים מיום קבלת הדרישה כאמור.

פיקדון – יוחזר לדייר בתוך 6 חודשים ממועד העזיבה באמצעות העברה בנקאית בלבד לחשבון בנק אותו ימסור במעמד העזיבה.  למידע נוסף לגבי הפיקדון ראה בעמוד 38.